lördag 26 januari 2013

TAG: Happy Bookaholic

TAG: Happy Bookaholic

 

1. Vad älskar du med att köpa nya böcker?
Allt i stort sett. Älskar att fynda böcker

2. Hur ofta köper du nya böcker?
Oj, eftersom jag nästan bara handlar i second hand butiker, så blir det kanske ett par böcker i månaden. Men ni håller jag hårt i mina pengar så det lär inte bli några bokköp på några månader!

3. Fysisk bokaffär eller bokhandlar online - vad föredrar du?

Mig spelar det ingen roll. Visst är det kul att gå runt i en bokaffär men det är alldeles för dyrt för min smak. Gillar dock att gå in och kolla runt lite, skriva upp böcker som jag ska kolla efter på biblioteket och så. Tycker att det bara är nyhetsböcker i bokaffärer vilket gör att det svårare att hitta gamla böcker.

4. Har du någon favorit bokaffär?
Bokia, Möbelmagasinet och Överskottsbolaget i Katrineholm. Men också SF-bokhandeln i Stockholm är ju ganska så nice.

5. Brukar du förbeställa böcker?
Ja, om det är någon bok som jag verkligen MÅSTE ha.

6. Har du en månadsbudget för bokinköp, som du inte får överskrida?
Nej.


7. Bokköpstopp - är det något för dig?
Både ja och nej. Om jag vet att jag ska iväg på någon resa och behöver spara pengar dit så köper jag inget. Men om jag inte sparar pengar till något särskilt så köper jag böcker så det bara ryker om det! tack gud för att jag ska till Berlin snart. Har köpt alldeles för mycket böcker på sistone!

8. Hur stor är din bokönskelista?
Oj, alldeles för stor.

9. Vilka tre böcker (från din önskelista eller förbeställningslista) vill du äga NU?
Patrik Ekvalls bok, I fotbollens tjänst, Fotboll - en kärlekshistoria. Är dom tre böckerna jag vill äga typ NU!

10. Vem taggar du vidare?
Öh, alla som inte har gjort denna! :) 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar