torsdag 10 januari 2013

Några saker jag ser fram emot 2013


Filmer/biosläpp/premiärer/serier/mm.

-         -  Catching fire är nog det jag ser fram emot mest på hela året! 22 november har den premiär. Hoppas att den blir lika bra som The Hunger Games var. (men såklart kommer den rocka loss) 

      - We're the Millers. Jennifer Aniston och Emma Roberts syns i den här filmen, det är inget fastställt datum för den svenska premiären men den 9 augusti är det premiär i USA iaf! 

      - The hobbit: The desolation of smaug. Älskade första Hobbit filmen och jag tror att den här är ännu bättre. 13 december. 

      - Getaway har premiär i USA den 30 augusti. Här syns Selena Gomez som spelar Brent Magda som måste sätta sig bakom ratten och följa order från en mystisk man. Hm, har gillat Selenas alla andra filmer så den här måste jag se! 

       - H.C Andersens historia "Snödrottningen" går under namnet Frozen och har världspremiär 27 november 2013.  
   
       - Skaparna av Rio och Ice age kommer ut med den nya filmen Epic. Amanda Seyfried, Josh Hutcherson, Beyonse Knowles har snällt lånat ut sina röster! 24 maj gott folk. 

       - Pacific Rim har premiär i Sverige den 17 juli och en film som jag MÅSTE se. Charlie Hunnam medverkar i denna. 

     
        - Den 2 augusti har Monsters University premiär i Sverige och är uppföljaren till en av mina favoritfilmer Monsters Inc som kom ut 2001. 

-          - City of bones kommer också ut på biodukarna i världen. Jag har tyvärr inte läst den här serien men har första boken i bokhyllan och ska väl ta och läsa den snart.

-          - The host har premiär 29 mars. Ser mycket fram emot att se Mayers andra böcker på film! Är trött på den här Twilight-yran som har varit dom senaste åren.

      - The Carrie Diaries har premiär, jag hoppas att serien är lika bra som boken och att det inte blir för "tjejig" 

      
      - Bilar 1 och Bilar 2 har blivit en stor succe för Disney Toon  Studios och Pixar, nu kommer en liknande variant fast med flygplan. Planes kommer har premiär i September och ojoj vad jag längtar. 






Böcker/boksläpp/kommande böcker/mm.

-         -  The perks of being a wallflower kommer ut på svenska och det är Gilla förlag som ger ut den! Jag ser verkligen fram emot att läsa den!

-          -  De utvalda: Hemligheternas rike släpps äntligen på svenska! Tankeläsaren är en mina favoritböcker och nu får jag äntligen läsa den sista delen i Kristin Cashore fantastiska värld.
 
-       -    Förr eller senare exploderar jag av John Green släpps på svenska och nej, jag har inte läst den på engelska pga lathet. Synd för John Green är verkligen duktig som författare. Dock så omslaget så förbaskat….fult?

-       -    Lauren Olivers andra del i Deliruim-serien kommer ut på svenska under namnet Pandemonium. Gillade första boken Deliruim mycket!

-       -    Korsad som också är den andra delen i Matchad-serien kommer ut på svenska, jag kommer definitivt att fortsätta läsa den här serien.

-          - Torka aldrig tårar utan handskar del 2 kommer ut snart. Jag har varken läst eller sett Torka aldrig tårar utan handskar, men kommer förmodligen att läsa böckerna! 

       - Lucy Dillons tredje kommer ut på svenska, jag är ett stort fan av Lucy och avgudar hennes böcker så den här boken som kommer ha namnet Och så levde de lyckliga. Verkligen ett måste för mig att läsa i år! 

       - The Raven Boys kommer ut på svenska som Kretsen. Författaren bakom denna bok är ingen mindre än Maggie Stiefwater och jag totalt avgudar henne. 




      Hopppas ni hittade något kul! Jag har skrivit upp allt i min kalender så jag absolut inte missar något kul. Detta är bara en liten del som kommer hända det här året. 2013 kommer nog bli ett ganska bra år iaf! :) 


1 kommentar:

  1. Hade skrivit en lång kommentar så försvann den.. Suck..

    Aja, kort sagt så var det mycket av det du skrivit om som jag helt glömt, som exempelvis att cathing fire skulle komma ut. Fattar inte ens hur jag kunde glömma det? Tror det kommer bli ett awesome film och bok år :)

    Filmen Planes hade jag inte hört om, men älskar bilar-filmerna så den ska jag helt klart se! :)

    /Gabriella www.ponkissons.blogg.se

    SvaraRadera