onsdag 9 januari 2013

Lite mål för 2013.

Jag älskar att skriva listor och sätta upp små mål. Men jag har legat sjuk nu efter nyår och har inte orkat att sätta upp några läsmål till 2013 men idag så hade jag lite ork till att göra det. Framför allt så tänker jag läsa böcker från min egna bokhylla, och om jag vill/hinner läsa om böcker! Men jag tänker mest att jag ska läsa det jag är sugen på för stunden och inte traggla igenom en dötråkig bok bara för att. Vi tar en titt för vad jag har för läsmål 2013:

Jag har valt ut några böcker som har funnits olästa i min bokhylla så länge jag kan minnas. Eller ja, The tribe: a new world och Percy Jackson: Titanernas förbannelse är relativt nya. Men som ni ser är det många spännande titlar att läsa och jag undrar lite själv varför jag inte har läst dom här böckerna tidigare...
Igelkottens elegans, Vad mina döttrar bör veta, Stjärna för en natt, Typ trettio, Percy Jackson: Titanernas förbannelse, The Tribe: a new world, City of bones, Strimmor av hopp, Rör mig inte, Cinder, Femtio nyanser av honom, Sagan om ringen, Själlös, Dracula. 


 Sedan om jag får tid eller ork över så vill jag gärna läsa om böcker. Jag läser sällan om böcker för det kommer oftast spännande och nya böcker! Dom här böckerna nedanför är böcker jag gillar väldigt mycket men det var alldeles för länge sedan jag läste dom. Man borde läsa favoriter oftare tycker jag.
I dina kläder, Himlen börjar här, Mycket mer än så, Par och piruetter, Mina hemligheter, Audrey, Heartbreak hote, De utvalda - tankeläsaren. 

Andra böcker jag vill hinna med och läsa: (omläsning alltså)
- Robothjärta
 - Vampire academy serien
- Imorgon när kriget kom serien
- En prinsessas dagbok serien 
- Vargbröder serien (läste ut del 1 för inte så länge sedan) 
- Jellicoe road (törs jag säga att jag vart BESVIKEN?)


Annars vill jag gärna hinna med och läsa dom här böckerna: 
- Only väg is upp
- Nattens cirkus
- 100 meter lycka 
- Berättelsen om Pi
- Sjutton år och skit snygg
- Divergent
- Liesel och Po
- Hela Narnia serien
- Rubinröd 
- Torka aldrig tårar utan handskar
- Genom dina ögon eftersom filmen snart kommer ut på bio! 
- Stolthet och fördom
- Kurt Cobain finns inte mer
- Radhusdisco 
- Eldens hemlighet
- Eragon serien


Jag kom också på nu att jag har Den röda handsken av Holly Black att läsa, som är fortsättningen till Den vita katten. Jag förmodar dock att jag måste läsa om Den vita katten för att friska upp minnet. 

Som sagt. Om jag inte håller dom här målen under året så gör det absolut ingenting, jag tycker mest att det är kul att sitta och klistra ihop listor. Har insett också att det finns alldeles för många intressant böcker, skulle minst behöva 6 ögon...


Har ni några mål för 2013? 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar