torsdag 31 januari 2013

När jag får frågan...

I vilken genre läser du? Vilka slags böcker gillar du?  Blir jag alldeles svettig och lyckas kanske få fram öhh...jaaa..ungdomsböcker...brukar jag...öh...läsa....

Den frågan är lite intressant, för jag vet inte ens vad jag läser för slags böcker. För i min bokhylla kan du hitta allt från Sophie Kinsella till Vargbröder till Jonas Gardell. Så, vad svarar man om någon ställer frågan, vad läser du helst?
Jag brukar ibland (beror såklart på vem som frågar) att jag läser allt, då brukar dom kolla lite allvarligt och säga att läser du verkligen deckare?! Ärligt? Ja, ibland kan jag faktiskt läsa någon deckare.

Ibland är jag glad över att jag är jag. För jag kan i stort sett läsa allt. Bara det är intressanta och bra karaktärer, och att handlingen tilltalar lite såklart också. Men det är så kul när jag kan diskutera Harry Potter med någon 11-årig i skolan för att sedan åka till fotbollsträningen och diskutera Pretty Little liars med tjejerna och för att sedan diskutera Haruki Murakamis böcker i skolan med lärarna. Sedan handlar det kanske lite om att jag vill vara lite allmänbildad och hänga med i snacket, och inte vara totalt dum i huvudet. Jag brukar också tänka att, efter varje bok jag har läst har en dörr öppnas.

Så, jag läser allt jag kommer över.
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar