onsdag 4 februari 2015

Uppföljare till Djävulen bär prada!

Idag när jag surfade runt på nätet så såg jag uppföljaren till Djävulen bär prada. Jag måste ha sovit under en sten som inte har sett denna bok innan idag?! På Norstedts hemsida så är den utgiven 2015-01-14 men folk läste den 2014? Eller så läste de den engelska versionen och sedan skrev en recension på den? Fattar ingenting, aja, jag får väl gå till biblioteket att låna hem den, för läsa den ska jag. 

Vet ni något som inte jag vet? :P

Nästan ett decennium har gått sedan Andy Sachs sa upp sig som assistent till Miranda Priestly på Runway Magazine. Ett drömjobb för de flesta, men definitivt inte för Andy. Nu har hon och Emily, hennes tidigare nemesis och kollega, startat ett exklusivt bröllopsmagasin tillsammans.

Tidningen gör succé och Andy skriver om det som ligger henne varmt om hjärtat. Emily planerar fester och säljer annonser. Inte nog med det - Andy har mött sitt livs kärlek, den snygge och självsäkre Max Harrison, ättling till en anrik mediafamilj.

Deras bröllop dominerar alla skvallertidningarna. Men samma dag som hon ska gifta sig upptäcker Andy ett hemligt brev med ödesdigert innehåll. Ingenting är vad hon trodde. Hennes nya liv leder tillbaka till en viss person som hon försökt att undvika under alla år ...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar