tisdag 3 september 2013

Höstens nya tv-serier 2013

Några nya tv-serier anländer till oss nu i höst och eftersom jag ständigt är på jakt efter nya tv-serier att följa så har jag valt ut några som jag tänker att kolla på i höst och visa för er.


En serie som jag verkligen måste kolla in när den har premiär är Trophy Wife, Malin Åkermans nya komediserie. Serien handlar om Katie som blir Pete's tredje fru, med på köpet får hon tre styvbarn och två exfruar. En rolig komedi som jag tror att jag kommer älska och som säkert kommer bli en stor favorit.

 


 _________________________________________________________________________________________

En annan serie som jag också måste kolla in är Reign. Hämtade handlingen från IMBD. Chronicles the rise to power of Mary Queen of Scots (Kane) when she arrives in France as a 15-year-old, betrothed to Prince Francis, and with her three best friends as ladies-in-waiting. It details the secret history of survival at French Court amidst fierce foes, dark forces, and a world of sexual intrigue.

Jag får lite Game of thrones vibbar fast jag inte har kollat på den serien, men jag kommer definitivt att kolla in den eftersom det är mystik, kärlek, drama och fantasy inblandat. 



   _________________________________________________________________________________________
 
The 100 är också en serie som jag verkligen måste kolla in. Jag känner på mig att jag kommer fastna för den serien och total älska den. Jag får Revolution känslor och eftersom jag älskar Revolution så är det ett stort plus. Set 97 years after a nuclear war has destroyed civilization, when a spaceship housing humanity's lone survivors sends 100 juvenile delinquents back to Earth in hopes of possibly re-populating the planet. 



 _________________________________________________________________________________________

Back in the game handlar om en ensamstående mamma som flyttar in hos sin pappa med sin son. Hennes son misslyckas med att komma med i middle-league laget och därför bestämmer hon sig för att börja coacha ett lag där ungar har misslyckats med att komma med i middle-league laget.

En till komedi, har börjat smått lite insett att sådana också är bra. Älskar New Girl och har börjat även kikat på The big bang theory lite grann när tiden finns. Kommer definitivt att kolla in den här serien.


2 kommentarer:

  1. Kul med nya tips behöver nån ny serie att kolla på snart ^^

    Trophy Wife verkar sådär töntmysig. Nog en serie jag bara kollar några få avsnitt men sen tröttnar på skulle jag tro :P men verkar kul!'

    The 100 verar najs den ska jag lätt börja följa!

    Back in the game vet jag dock inte om det är min typ av serier helt. Men ett avsnitt man man nog ge den =)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Håller helt med dig om Trophy Wife, det är nog en sån serie som jag också kan bara kolla på ibland lite då och då. Men jag kommer nog ge den en chans eftersom Malin är med :)

      Radera