torsdag 12 september 2013

Ebbas Stil - Ebba Von Sydow

Jag tänkte visa en fin bok som har en speciell plats hos mig! Den har varit med i flera år och den är fortfarande lika fin som den va för 6-7 år sedan.

Boken är Ebbas Stil av Ebba Von Sydow. Jag kommer ihåg när jag var mindre och var inne på Bokia och hittade Ebbas stil och tyckte det var en vackraste boken jag hade sett. Länge gick jag och suktade efter den, och tillslut i julklapp så fick jag den. Den är fylld med tips om mode, och eftersom jag hade min period då jag bara ritade smycken och kläder så var denna bok en stor inspirationskälla. Idag är tipsen ur boken lite omoderna och inga råd jag skulle ta emot men man får ju tänka att boken har några år på nacken! Men bilderna och boken är fortfarande väldigt vackra. Jag läser Ebbas blogg nästan varje dag och herre vad jag får inspiration från henne, hon skriver böcker, bloggar, jobbar på SVT, plus har två små söta barn att ta hand om. Jag älskar när hon lägger upp fina bilder på kläder som kungligheterna bär, ja jag är en sån som älskar kungafamiljen och andra kungligheter i europa...

Hela boken är fylld med Ebbas stiltips och fina bilder, det kan vara att köpa dom perfekta jeansen eller att matcha handväskor till en outfit. Jag som var väldigt intresserad utav mode och design när jag var mindre slukade den här boken och hade den som modebibeln och än idag kan jag ta fram den och bläddra igenom. Har läst flesta recensioner som tycker att boken är alldeles för ytlig och att Ebba "var den där bortskämda tjejen som fick allt och alla" Jaha, okej, men mode är ju lite ytligt och jag tycker att i boken finns det många bra tips! En barndomsfavorit som har en extra plats i bokhyllan. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar