tisdag 16 april 2013

3 saker jag älskar med One Tree Hill




Vi älskar alla citat, jag använder citat från böcker och filmer väldigt ofta till skolarbeten. One Tree Hill är nog en mästare på att använda sig utav kända citat men också att producera egna. Jag har plockat fram mina egna favoriter.

"It’s hard to fight the things that we’re afraid of. Sometimes we just need a little help."

"Sometimes when you’re young, you think nothing can hurt you. It’s like being invincible. Your whole life is ahead of you and you have big plans, big plans. To find your perfect match. The one that completes you. But as you get older, you realize it’s not always that easy. It’s not until the end of your life that you realize how the plans you made were simply plans. Because at the end, when you’re looking back instead of forward, you want to believe that you made the best of what life gave you. You want to believe that you’re leaving something good behind. You want it all to have mattered."

 "It’s hard when you miss people. But, you know, if you miss them it means you were lucky. It means you had someone special in your life, someone worth missing."

Något jag också älskar med One Tree Hill är Peytons kärlek till musik. Musiken är en stor del utav serien som är med från början till slutet. Några av dom bästa avsnitten utspelar sig på Tric. Musik tycker jag är jätteroligt i en tv-serie, annars tycker jag det känns väldigt tomt och tråkigt. Dessutom så har jag tack vare One Tree Hill upptäckt massor med nya och bra artister. Som tex: Tyler Hilton som spelar Chris Keller, han sjunger gudomligt och hans låtar är väldigt bra. Någon annan som jag också hade upptäckt är Gavid Degraw. Han sjunger ju introlåten som förövrigt är grymt bra. Alla hans låtar känns som One Tree Hill. 

Kid Cudi är en annan artist som jag har upptäckt genom OTH.

För mig som är en stort fan utav litteraturen som nämns i One Tree Hill en dröm. Många bra avsnitt börjar med ett citat från en känd författare. Jag gillar också att se hur Lucas arbetar med sin bok, sedan också att dom tar tillbaka gamla böcker till Karen's cafe. Varje gång Lucas började prata om böcker eller om sitt skrivande var det som att befinna sig i litteraturhimlen. Jag älskar One Tree Hill för den serien innehåller verkligen allt, mord, litteratur, musik, mode. Alla karaktärer har spännande jobb men också realistiska, tycker det är så kul när människor lyckas med sina drömmar. Har ni inte tittat på OTH så tycker jag verkligen ni borde göra det. :) 


Några böcker som nämns i One Tree hill: 

- John Steinbeck - The winter of our discontent
- William Shakespear - Julius Ceasar
- Ayn Rand - Atlas Shrugged
- F. Scott Fitzgerald - The great gatsby
- Nicholas Sparks - The notebook


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar