tisdag 5 februari 2013

Gästinlägg av Shkofa.

Hejhej på er! Är ner skiten i skolarbete och andra aktiviteter så här kommer en recension om Fifthy Shades Of Grey- serien av min klasskompis Shkofa. Hennes blogg hittar ni här. :)


Fifthy shades of grey ..  som är skriver av E L James  -Jag har just precis läst klart alla böckerna. Jag kan först och främst säga att den sista boken var helt klart den bästa boken av dem alla.

 Del I Femtio nyanser av honom - Jag är inte så bra på att beskriva känslor men när jag första gången läste boken så tänkte jag vad fan är det här för bok jag läser? MEN sen kommer jag in i hela historien och kunde inte sluta läsa boken. Den slutar väldigt bra, eftersom Anastasia Steel gör ett beslut i slutet, och det beslutet förstod jag inte varför hon inte kunde ha gjort det tidigare. Så jag blir frestad av att läsa tvåan direkt för att se vad som händer. I den här boken får man lära känna den dominanta Christan Grey, han avslöjar inte mycket. Det är mycket sex och ’’nya grejer’’ i den här boken, men det är i alla tre böckerna, och jag rekommenderar boken till 15 åringar minst.  Det jag gillar med boken är att först och främst Anna steeles personlighet, Christan Greys kontrollfreak. Det är Matt bomer som spelar Christan Grey som kommer snart ut i film.
 
Del II Femtio nyasner av mörker – I del två får du lära känna Christan grey en aning mer, varför han är som han är. Han visar sina femtio nyanser för Anastasia. Både ana och Christan försöker kompromissa för att deras förhållande ska fungera.  Ana blir mer mogen och hon kan erkänna för sig själv att hon har vissa gräner, men kan endå njuta av vad Christan gör. Christian den dominanta kan nu inte uthärda tanken på att se Ana i smärta.  En ny tillkommen karaktär i denna bok är en av Christinas ex- undergivna. Hans förflutna har hunnit ikapp honom och hon kontaktar Ana för att få veta vad det är Ana har som inte hon har.  Femtio nyanser av mörker utforskar Christians hemska barndom och jag börjar förstå varför han beter sig som han gör. Det är en spännande röd tråd genom hela berättelsen trors Christians Greys hemlighet.  Författaren vet hur hon ska få sina läsare vilja ha mer, och det vill jag, Jag ville direkt läsa den tredje boken direkt efter. Böckerna om Christian Grey och Ana är trots allt beroendeframkallande.
Del III Femtio nyanser av honom– Nu har de allt i den här boken, passion, närhet, rikedom och en värld full av möjligheter. Ana vet att det inte kommer bli lätt att älska och leva med Christian. Hon måste på något sätt dela hans livsstil utan att förlora sig själv i honom. Samtidigt måste Christian kämpa med sin kontroll behov och ta itu med det förflutna. Just när det verkar som om de tillsammans lyckats överbrygga alla hinder tycks ödet utsätta Ana för det hon fruktat allra mest.. Jag älskar den här boken verkligen! Den sista delen är helt klart den bästa.. Jag grät när jag läst slutet eftersom den sluter oerhört bra.. Kan bara säga att det är bröllop, barn, de möter massa hinder och så lever de lyckliga i alla sina dagar… Älskade bok!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar