torsdag 14 februari 2013

Alla hjärtansdag böcker.

Eftersom det är alla hjärtans dag idag så tänker jag tipsa tre romantiska och bra böcker. Själv ska jag precis krypa ner i sängen med Och så levde de lyckliga av Lucy Dillon. Underbar bok. Hoppas ni har haft en bra alla hjärtansdag! Idag ska man ju vara extra snäll och visa uppskattning :)

Konsten att tala med en änkling av Jonathan Tropper är den första bok jag läste från honom. Jag slukad den och älskade den också. Doug har träffat sitt livs kärlek, och förlorat henne. Knappt trettio år gammal är han deprimerad och en alkoholiserad änkling. På köpet har han också sin styvson.







Himlen börjar här av Jandy Nelson är en varm och gripande historia om Lennie som är 17 år och har precis förlorat storasyster. Hennes liv förändras dramatiskt och av förlamad av sorg drar hon sig undan från dom i sin närhet.

Den här boken är otroligt bra, min favoritbok faktiskt. Jag skulle bara kunna läsa den om och om igen. Den har i stort sett allt som jag vill att en bok ska innehålla men samtidigt så sticker den ut ifrån mängden.





Om jag stannar av Gayle Forman handlar om Mia som är med i en bilolycka. Det sista hon minns är att hon satte sig i bilen och att familjen var på väg till sina goda vänner. Under 24 timmar får vi se tillbakablickar och reflektioner över sitt liv. Vi får lära känna henne och hennes liv.

Den här mini-serien är otroligt bra. Jag gillade Mia och Adams relation till varandra och man ser att deras kärlek är så stark, och fortsättningen När jag lät dig gå är nästan ännu bättre. Rekommenderar dom om du bara vill ha något lätt att läsa men ändå ha kvar allvaret i sig.




Oj, insåg att alla tre böcker bygger på döden och ensamhet. Men jag lovar, alla tre böcker är romantiska och det är väldigt mycket kärlek i dom också. Älskar allihop.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar