måndag 29 april 2013

Sammanfattning: Teen Wolf - Säsong 1

TEEN WOLF SÄSONG 1


Teen Wolf handlar om en vanlig high-school kille som blir biten av en varulv i skogen, han börjar då få supekrafter som hörsel, snabbhet, och styrka. Han får hjälp utav sin bästa vän Stiles och en annan varulv Derek Hale. En ny tjej kommer också till skolan vars familj gillar varulvar.


Vad var bäst i säsongen: Stiles! Jag älskade Stiles, vilken skön snubbe liksom. Jag gillar när huvudkaraktären inte håller hemligheter hemliga för sin bästa vän,  som i Scotts fall där han förvandlas till en varulv och Stiles är med och stöttar Scott. Deras vänskap är väldigt stark om jag får säga det själv.



Vad var sämst i säsongen: Egentligen ingenting, men effekterna av hur Scott och Derek såg ut som varulvar var kanske inte den bästa jag har sett. Det drog ner lite på betyget.


Favoritpar: Allison/Scott (såklart)
Favoritkaraktär: Stiles
Bästa avsnitt: Night school. Väldigt läskigt och det var kul att se alla "huvudkaraktärer" på samma ställe för en gångs skull, plus att avsnittet var det läskigaste.

Kommentar: Jag tycker serien verkligen är värd att kolla på, jag fastnade direkt och kände att det här var en serie som jag kommer älska och att följa! Jag börjar gilla att MTV börjar producerar fler o fler serier, eller okej, jag är ett stort av MTV:s serier som Jersey Shore, Awkward, Under employad, My life as Liz, 16 and pregnant, Snooki & Jwoww, Geordie Shore, Wakebrothers mm. Men de flesta serien som MTV sänder är inte fiktiva utan handlar om någon eller någras liv, men Teen Wolf är en fiktiv serie och det gillar jag!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar