måndag 25 mars 2013

Recension: Het - Novellsamling

 Het är en novellsamling, den första novellen som var skriven Lisa Bjärbo var pirrig, söt och en mjuk start på det som skulle komma. Den gillade jag, och Jessica Schiefauers novell. Det fanns några som jag inte alls gillade och pinade mig igenom, men det är ju en smaksak.

Något som jag la märke till var att det var bara några få noveller som handlade om par som var tillsammans. Många noveller handlade om att två människor hade gått och trånat efter varandra och sen pang bom så hade dom sex. Hade velat läsa mer än en novell som handlade om ett par, om hur det är att somna i samma säng varje kväll tillsammans, hur man håller igång sexlivet osv. 

Något som verkligen utmärkte sig var att vissa författare använde sig av mer detaljer än andra författare som ville hålla det lite mystiskt.Tror faktiskt att jag har läst orden kuk, fitta, snopp så många gånger på en och samma gång. Men jag tänker om jag har läst den här så borde jag väl kunna klara av att läsa 50 nyanser av honom galant? Eller är den ÄNNU värre?

Är man i gymnasieåldern så känner man garanterat igen sig, men boken passar alla. Eftersom att boken innehåller bisexuell, homosexuell, och heterosexuell kärlek så passar boken verkligen alla. Det var vääääldigt mycket sex, och det var inga milda sexscener heller. Het var namnet.

Titel: Het
Författare: Åsa Anderberg Strollo, Gunnar Ardelius, Lisa Bjärbo, Inti Chavez Perez, Manne Forssberg, Martin Jern, Jenny Jägerfeld, Sara Ohlsson, Ingrid Olsson och Jessica Schiefauer.
Antal sidor: 245 sidor


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar