fredag 13 mars 2015

Bokklubb!

För några veckor sedan så skrev bloggaren Flora på sin blogg att hon är med i en bokklubb/läscirkel där de läser en bok i taget och sedan samtalar om den, samt käkar något gott och dricker vin. Några dagar senare så kom det ett inlägg om att "skriv en kommentar här så kanske du hittar en kompis att bokcirkla med". Så jag skrev en kommentar hopp om att hitta någon att prata böcker med, fast över nätet eftersom jag bor så illa. Och jo då, jag fick tre svar från 3 jättegoa tjejer om att de också bor illa så att ha en bokcirkel över nätet blir perfekt, så nu har vi startat en bokcirkel! 

Vi gjorde såhär att vi fick välja 3 böcker var, och sedan röstade vi om vilken vi ville läsa först. Jag Vinnaren blev Steglitsan av Donna Tartt. Ingen lätt bok inte med sina 700 sidor.

Jag är jättetaggad på både få läsa boken men också att få prata om böcker med andra som läser  böcker. Är ni med i någon bokcirkel? Ge tips på vilka böcker som är roliga att diskutera och som man kan diskutera om!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar