fredag 1 augusti 2014

Upptäckt en ny författare

När jag besökte en second hand affär så hittade jag en bok som lät väldigt bra och helt i min smak. Och för 1 kr så tyckte jag allt att den kunde få följa med mig hem. Författaren heter Sidney Sheldon, jag har faktiskt aldrig hört talas om denna författare. Men enligt nätet så är han en av världens mest lästa författare, och hur stor titel är inte det? Han levde i USA mellan 1917-2007, utöver att vara författare så var han också manusförfattare och regissör/producent. Några av hans böcker finns till och med som film.

Hans böcker handlar om ofta om smutsiga intriger mellan olika personer i en glamorös överklassmiljö och karaktärerna ställs ofta inför svåra moraliska dilemman. 

Och Julias arv(den som jag köpte) är en romantiskt, dramatisk, och fartfylld roman. Helt i min smak.

Tacka jag vet second hand och loppisar, man hittar alltid någon ny författare eller bok. Nu kanske jag har hittat en ny favoritförfattare. 

Återkommer med en recension när boken är läst!

 
Söt liten farbror...=)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar